Sunday 5 February 2012

^ BISIK HATIKU HANYA UNTUK-MU... ^


BISIK HATIKU HANYA UNTUK-MU...

Hidup tidak selalunya indah,
Langit tak selalu cerah,
Suram malam tak berbintang,
Itulah lukisan alam,
Begitu aturan Tuhan.

Jadilah rumput nan lemah lembut,
Tak luruh dipukul ribut,
Bagai karang didasar lautan,
Tak terusik dilanda badai.

Dalam sukar...
Hitunglah kesyukuranmu,
Dalam senang...
Awasi kealpaanmu,
Setitis derita melanda,
Segunung kurniaan-Nya.

Usah mengharapkan kesenangan,
Dalam perjuangan perlu pengorbanan,
Usah dendam berpanjangan,
Maafkan kesalahan insan.

Dalam diam...
Taburkanlah baktimu,
Dalam tenang...
Buangkanlah amarahmu,
Suburkanlah sifat sabar,
Di dalam jiwamu itu....

Ya Allah...
Tuhan pencipta sekelian alam,
Segala dugaan yang Kau berikan,
Aku tetapkan redha,
Walau perit ku tempuhi,
Hanya Kau maha mengetahui,
Hikmah di sebalik musibah yang terjadi.

Ya Allah...
Tuhan yang maha pengasih lagi maha penyayang,
Tenangkanlah hatiku,
Damaikan jiwaku,
Kuatkanlah semangatku,
Agar aku peroleh kembali,
Kekuatan yang telah musnah dek kealpaanku sendiri.

Aku sedar kesilapanku,
Aku sedar keterlanjuranku,
Selamatkan ya Allah, 
Agar tak terus terjatuh,
Ke lembah lalai dan leka yang tak berkesudahan.

Jangan biarkan aku jauh dari perhatian-Mu, 
Titipkan hatiku dengan rahmat-Mu,
Agar aku tak rasa kehilangan dan kesepian.

Dekatilah hatiku ya Rohman,
Genggamlah jiwaku kembali ya Rohim,
Jangan biarkan aku tersilap langkah lagi,
Tolong jangan biarkan!
Aku adalah milik-Mu,
Biarlah hanya Kau di hatiku,
Jangan sesekali biarkan lagi  
'anasir-anasir' menggugat cintaku pada-Mu.

Selamatkan aku,
Selamatkan kami,
Selamatkan juga seluruh ummat Muhammad SAW,
Dari menjadi buruan tipuan duniawi,
Genggam hati-hati kami ya Allah,
Agar kami tak jatuh ke lembah fitnah yang hina,
Pelihara kan kami dunia dan akhirat kekal abadi selama-lamanya....

No comments:

Post a Comment