Tuesday 14 February 2012

^ BICARA SOAL CINTA DIA ^


BICARA SOAL CINTA DIA

Bismillahirahmanirahim. Alhamdulillah nahmuduh wanastanginu wastaghfiru, wanauzubillahi minshariru anfusina wamin sayyiatina a'malina, asyhadu allailahailallah, wa asyhaduan namuhamad abduhuwarasuluh. 

Ya Allah,
Aku datang lagi berbicara soal cinta-Mu,
Cinta yang ingin ditiup,
Dengan angin sederhana,
Seperti kayu yang menjadi abu,
Namun dibakar api sayu-sayu.

Ya Allah,
Di dalam seratus doa,
Yang aku hantarkan pada-Mu,
Aku cuma ingin Kau bilaskan,
Keampunan dan terangi jalanku,
Agar hati bisa menyentuh,
Rasa nikmat dan rindu akan cinta-Mu.

Ya Allah,
Dalam kehinaan,
Aku datang menitiskan airmata,
Dalam sujud menghadap-Mu,
Aku berharap,
Agar Kau bukakan suatu jalan buatku,
Untuk mengarifi makna sebuah hidup,
Dalam menggenggam cinta buat-Mu.

Sabda Rasulullah :
"Tiada yang lebih aku suka dari dua titisan, iaitu titisan darah yang tumpah kerana jihad fisabilillah dan titisan air mata kerana takut dan rindu kepada Allah SWT."

No comments:

Post a Comment