Monday 16 April 2012

^ AYAHANDA & BONDA... ^


DOAKU BUAT MEREKA 

Ya Allah... 
Tuhan Yang Maha Pengasih, 
Ku panjatkan doa buat dua insan ini, 
Insan yang menjadi sebahagian dari hidupku yang sementara, 
Moga berkekalan hendaknya mereka di sisiku hingga ke syurga sana, 
Seorang suami yang penuh cinta, 
Mencurah kasih kepada isteri dan anak-anaknya, 
Seorang ayah yang penuh juang, 
Mencari nafkah buat keluarga. 

Nama mereka sentiasa ku julang, 
Dalam setiap munajat, 
Lantaran namaku juga, 
Sentiasa basah di bibir mereka kala berdoa, 
Mereka menasihatiku ketika aku lupa dan alpa, 
Mereka menyayangiku, 
Seadanya ‘aku’ sebagai seorang manusia. 

Ya Allah... 
Tuhan Yang Maha Penyayang, 
Aku memberikan senyumku, 
Buat merawat duka di hati mereka, 
Dan aku memerlukan senyuman mereka, 
Buat mendamai resah di jiwa, 
Aku memberikan dokonganku, 
Buat meneguh impian mereka, 
Dan aku juga memerlukan dokongan mereka, 
Buat mencapai impian dan cita-cita. 

Ya Allah... 
Tuhan Yang Maha Mendengar, 
Lantaran itu, 
Aku berdoa untuk mereka, 
Memohon dari jiwa hamba yang hina, 
Hadirkanlah keikhlasan dan keteguhan iman, 
Dalam setiap tindakan mereka, 
Kurniakan kekuatan dan ketabahan, 
Buat mereka mendepani badai kehidupan, 
Anugerahilah keberkatan usia, 
Sepanjang perjalanan mereka di dunia, 
Agar mereka bertemu-Mu kelak, 
Dengan usia dan usaha yang tidak sia-sia... ~

No comments:

Post a Comment