Wednesday 14 September 2011

^ TERKADANG SEPI ^


TERKADANG SEPI

Terasa atau tanpa sedar..
Rasa itu kadang datang menghampiri,
Di saat semua terasa terbang tinggi
Di saat mimpi berubah sunyi...

Aku pun demikian adanya,
Tak dapat mengungkap sebatas kata,
Tak dapat tersenyum untuk semua duka,
Tak dapat memilih jalan bermakna.

Terkadang goyah hanyutkan emosi,
Hati meradang mencari celah,
Kemana aku akan berdiri,
Jika bumi berasa goyah.

Ku tatap awan berarak perlahan,
Walau sepi pastikan tujuan,
Terbawa angin melukis langit,
Sejukan bumi berikan hujan.

Terkadang sepi aku sendiri,
Hanya alam berikan fenomena,
Hanya Tuhan dengan petunjuk-Nya.

Aku tengadah ungkapkan taubat,
Aku tengadah gulirkan air mata,
Aku tengadah teringat masa bersama,
Aku tengadah kelu berucap.

Aku tersujud lupakan segala,
Kepada Tuhan aku meminta...

No comments:

Post a Comment