Friday 30 September 2011

^ BICARA PADAKU TENTANG NUR ^


BICARA PADAKU TENTANG NUR

Dirimu kata kita sahabat...
Tapi kenapa tidak mengambil berat???
Dirimu kata sayang...
Tapi kenapa khilafku hanya dipandang???

Dirimu kata kita sentiasa bersama,
Walau jasad kita jarang bersua...
Tapi kenapa aku dibiarkan tanpa dipelawa,
Mengikut jejakmu mengenal Pencipta???

Dirimu kata berkasih kita kerana Allah,
Bermusuh kita nauzubillah...
Tapi kenapa dosaku kau anggap mudah,
Menegurku kau anggap payah???...

Mana pergi tanggungjawabmu sahabat???
Menegurku sebelum terlewat...
Sedang dirimu tahu aku perlukan teman...
Menyinari gelapnya pandangan....

Akalku perlukan peringatan...
Agar aku nampak dimana jalan...
Bicara padaku tentang Nur...
Agar aku nampak keindahan...

Sesungguhnya hati ini mencari Tuhan... 
Tunjukkan aku jalan kebenaran...

No comments:

Post a Comment