Tuesday 27 September 2011

^ AMPUNILAH DOSA-DOSAKU YA ALLAH…^


Ya Allah...
Dalam perjalanan yang belum terhenti ini,
Jalan selangkah yang lalu, penuh dosa dan noda,
Bersilih ganti, antara godaan dan keinsafan,
Layakkah aku dalam rahmat-Mu,
Di bawah lembayung rahmat-Mu,
Walau seringkali godaan yang memburu,
Seringkali itu juga seribu keinsafan berbisik dihati.

Ya Allah...
Ku merayu di malam hari,
Menagih ampunan dan kasih sayang-Mu,
Rayuanku, terimalah daku,
Sebagai hamba-Mu,
Yang dalam lindungan-Mu setiap saat masa yang berlalu,
Walau seribu yang memberikanku kasih,
Tidakkan sama kasih sayang-Mu Ya Rabbi.

Ya Allah...
Dengarlah rayuanku sayup-sayup berbisik di malam yang hening.
Bertemankan cahaya bulan,
Sinaran bintang yang memancar,
Mengharapkan doaku bertaut dalam restu-Mu.

Ya Allah...
Pencipta Kasih Sayang,
Yang Memiliki Setiap Hati,
Yang Maha Mengasihi,
Kasih sayang yang luhur buat hamba-Mu,

Ya Allah...
Aku sedari cinta manusia cuma setitis dari selautan cinta-Mu,
Rayuanku...
Janganlah kasih yang setitis di dalam hati ini,
Melalaikan aku dari mengingati-Mu.
Pautkanlah aku pada cinta dan rahmat-Mu,
Agar aku tidak tenggelam dengan fitnah dan mehnah duniawi.
Segala puji-pujian bagi-Mu Ilahi,
Ke atas semua nikmat-nikmat-Mu yang tidak terhitung.
Ampunilah dosa-dosaku Ya Allah… Ya Rahman... Ya Rahim...

No comments:

Post a Comment