Thursday 8 March 2012

^ DOA MUNAJAT ^


Segala puji bagi Allah, Tuhan sekelian alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad SAW, keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat.

Ya Allah... 
Aku memohon kepada-Mu.. 
Untuk mendapat rahmat dari sisi-Mu, 
Untuk membimbing kalbuku, 
Mengatur hal-hal yang belum teratur, 
Menolak godaan, 
Memperbaiki hubunganku.. 
Memelihara agamaku, 
Menjaga niatku yang tidak kelihatan, 
Mengangkat dan mensucikan amalku yang kelihatan.. 
Mencemerlangkan wajahku, 
Memberi petunjuk kepadaku, 
Untuk melangkah ke jalan yang lurus.. 
Memenuhi hajatku, 
Dan menjaga aku dari segala kejahatan... 

Ya Allah... 
Sesungguhnya ku pohonkan , 
Keimanan yang tulus ikhlas, 
Melimpah seluruh hatiku, 
Pohonkan juga keyakinan yang benar, 
Sehingga aku mengetahui.. 
Bahawasanya tidak akan mengenai diriku.. 
Oleh sesuatu musibah... 
Kecuali apa yang telah Engkau tentukan buat diriku.. 
Jadikanlah aku redha menerima segala ketentuan 

Ya Allah.. 
Aku pohonkan keimanan yg jujur.. 
Keyakinan yang tidak kufur lagi kemudiannya.. 
Aku pohonkan juga rahmat-Mu 
Yang dapat menampung anugerah ke muliaan rahmat-Mu...

No comments:

Post a Comment