Friday 30 December 2011

^ MONOLOGKU ^


MONOLOGKU

Dosa-dosaku menggunung tinggi,
‘Mencabar’ kekuasaanMu,
Saat itu walauku sedari,
Diri tidak mampu melawanMu,
Namun aku gagahi melakukannya.

Ya Allah,
Hambamu ini amat lemah,
Dunia ini terlalu indah,
Pada pandangan mata yang buta,
Melihat sesuatu dengan mata yang nyata,
Bukan dengan mata hati yang telus menyedari,

Ya Allah,
Tika ini aku menginsafi diri,
Namun aku tidak tahu akan hari-hari mendatang,
Adakah aku mampu bertahan,
Dengan ujianMu yang begitu hebat,

Aku pinta padaMu Ya Allah,
Jangan Engkau menguji aku,
Dengan ujian yang tak mampu,
Aku menanggungnya,

Dan aku pinta padaMu Ya Allah,
Jangan engkau biarkan nasibku,
Ditentukan oleh diriku sendiri,
Walau kadar sekelip mata,
Atau kadar yang lebih pendek daripada itu.

Aku juga pinta padaMu Ya Allah,
Pengakhiran hidup dengan pengakhiran yang baik,
Husnul khatimah,
Dan bukan pengakhiran yang buruk Ya Allah,
Syu’ul khatimah,

Aku menyedari akan kekuasaanMu,
Mengambil nyawa hamba-hambaMu,
Bila-bila masa,
Kerana Engkau memang Maha Kuasa,
Dan Engkau telah menunjuki ku,
Sahabatku pergi tanpa sebarang bunyi,
Tiada siapa menyedarinya,

Engkau Maha Kuasa,
Engkau Maha Pengampun,
Engkau Maha Pengasih,
Engkau Maha Penyayang,
Ampuni daku atas dosa lalu dan akan datang…

Terima kasih buat :

No comments:

Post a Comment