Friday 12 August 2011

^ SIMPULAN KASIH PADA-MU ^


SIMPULAN KASIH PADA-MU

Aku harus cuba untuk berdiri,
Aku harus cuba untuk kuat mentaati,
Aku harus terima dengan redha apa yang di janji,
Namun rasa itu masihkah di situ diam sendiri,
Kerelaan ini masih palsu membatu nian di hati.

Disaat dahi ku bertemu dalam sujud pada-Mu,
Dikala jari jemari ku bertaup mohon kurdrat dari-Mu,
Ketika itu air mata ku gugur satu persatu merayu pada-Mu,
Menuruni lereng-lereng pipi sayu meratap redha-Mu,
Aku tahu kehancuran itu ujian dari-Mu untuk ku,
Aku rasai kesakitan itu menusuk kejiwaku namun ku pasrah ini untuk ku.

Lantaran air mata yang menderu bagai tak terbendung lagi.
Berdenyut nadi bagai tiada henti ucap zikir pada-Mu Ilahi,
Mata ini pedih minta ditutup kerana ku menyesali apa yang terjadi,
Agar esok hati ini kuat untuk berdiri mengadap-Mu Ya Rabul Izati.


No comments:

Post a Comment