Saturday 13 August 2011

^ AKU MASIH DISINI ^


AKU MASIH DISINI

Aku masih disini menanti hadirmu, 
Mengotakan janji tersungkur kehausan,
Berpaut pada madah yang dulu kau ungkapkan...


Aku disini.. Dahagakan cintamu,
Di persisiran tandus seakan tiada erti,
Yang hanya berteman,

Hembusan bayu menyusup ke hati,
Seakan suara mu membisikan harapan..

Bayu meniup mengoncang pepohonan,
Dedaun berguguran di sulami nestapa,
Wajah yang sepi di silang air mata,
Membasahi bumi merawat hati luka..


Disini aku,

Masih aku,
Sang pengemis cintamu, 
Sang penagih janjimu..
Sang pendamba kasihmu,

Akan ku terus menanti hadirmu
Walau diranap waktu..
Walau di hempas ombak,
Gelora di hatimu..


Dan biarkan aku disini,
Sehingga berpusara..
Mendambakan cintamu, 
Hingga ke hujung waktu...




No comments:

Post a Comment