Saturday 20 August 2011

^ BICARA BUAT ISTERI ^



BICARA BUAT ISTERI

Bermusim ku tinggalkan pelabuhan sepi,
Bersama sebuah sinar harapan,
Hadirmu bagai seraut pelangi,
Menerangi kelam di hati ini.

Tiada kata secantik bahasa,
Untuk ku madahkan buatmu,
Untuk ku pamer rasa hati....

Aku bukan seorang pujangga,
Yang pandai bermain kata-kata,
Aku bukan seorang pelukis,
Yang pandai melukis warna cintaku...



Sayang....
Andai dapat ku petik bintang dilangit,
Akan ku untai menjadi kerongsang untukmu,
Andai dapat ku kutip buih dilaut,
Akan ku anyam menjadi selendangmu.

Tapi aku hanyalah aku,
Tiada apa melainkan seraut cinta,
Yang ku semai hanya untukmu,
Yang ku bajai hanya untukmu....

Sayang.....
Cerah langit tidak ke petang,
Ribut melanda di tengahari,
Namun aku tetap berdiri,
Dan aku tetap begini,
Sejuta onar pasti mendatang,
Segunung ombak pasti menghempas....

Namun andai setia dijiwa,
Bersama kita ke penghujung senja,
Hari ini... esok... dan selamanya,

Hanya engkau sinar mentari,
Hanya engkau kembang ditaman hati,
Hanya engkau ku gelar isteri.... 

No comments:

Post a Comment