Monday 27 August 2012

^ AKU INGIN BERUBAH ^


AKU INGIN BERUBAH

Ya Allah...
Syukur di atas nikmat pancaindera-Mu,
Dengan penglihatan,
Aku dapat melihat segala kekuasaan-Mu,
Mengagumi segala kebesaran-Mu. 

Namun...
Dengannya jualah,
Aku melakukan kemungkaran pada-Mu,
Menjerumuskan diriku ke lembah dosa,
Melihat pada yang tak sepatutnya,
Membuatkan diri ini alpa saat hidayah-Mu tiba. 

Seketika aku tersedar,
Mungkin belum terlambat,
Untukku pahatkan dalam diri,
Bahawa… 
Aku mahu berubah…!!!

Ya Allah…
Jika dulu aku angkuh di bumi-Mu,
Alhamdulillah…
Hidayah-mu mematahkan keangkuhanku,
Membangunkan sifat malu,
Yang selama ini tersorok dalam diri. 

Aku tundukkan pandanganku,
Yang selama ini meliar,
Aku timbulkan kekeliruan,
Pada teman-teman,
Aku tempis segala teguran sinis,
Aku tekadkan dalam kalbuku,
Bahawa… 
Aku mahu berubah…!!!

Ya Allah…
Jika dulu aku lalai dalam menunaikan hak-Mu,
Terleka dengan duniawi,
Terkadang aku abaikan ukhrawi.

Subhanallah…
Sesungguhnya kekuasaan-Mu yang paling agung,
Kau sedarkan aku di saat aku hanyut, 
Masih tak terlambat,
Untuk suatu perubahan.

Aku akur pada kekuasaan-Mu,
Lantas…
Aku laungkan dalam hatiku,
Aku mahu berubah…!!!

Ya Allah…
Aku pohon hidayah-Mu,
Duhai ayahanda & bonda, 
Sahabat-sahabat serta teman-teman,
Bantulah aku, Bimbinglah aku,
Dalam mencari cinta yang paling agung,
Cinta yang esa,
Sesungguhnya,
Aku mahu berubah…!!!

No comments:

Post a Comment