Monday 11 March 2013

^ SAMPAI BILA-BILA TIDAK AKAN SEMPURNA ^


SAMPAI BILA-BILA TIDAK AKAN SEMPURNA 

Jangan kita menghina sesiapa.. sama ada daripada segi pakaian mereka, kemahuan mereka, harapan mereka.. perasaan mereka. JANGAN.. JANGAN dan JANGAN.. kerana mereka sama seperti kita juga punyai hati, perasaan cinta dan nafsu. 

ALLAH memberikan yang sama kepada setiap hamba ciptaan-NYA. ALLAH tidak memandang pada penampilan, harta, rupa atau pangkat.. ALLAH memandang pada hati.. yang membezakan tiap manusia itu adalah taqwa. 

Tanyalah hati kita.. adakah kita bertaqwa.. adakah kita fahami makna takwa itu?.. lengkap sudahkah ilmu di dada kita.. menilai dan menghina orang lain.. kita hanya manusia biasa.. sedangkan nabi adam pun sepi tanpa hawa.. siapa kita nak menafikan para muslim dan muslimah untuk mereka mendambakan iman dan zaujah dalam kehidupan mereka? ALLAH mengurniakan perasaan dalam hati anak adam untuk saling berkasih sayang.. cinta itu bukan satu yang hina. Dakwah itu juga hadir kerana cinta kita kepada ALLAH. 

Kadang-kadang, kita pandang orang lain biarlah kita fkir orang lain itu lagi mulia berbanding dengan kita.. kita ni manusia biasa tak lepas daripada membuat kesilapan, tegurlah dengan kasih sayang.. bukan dengan menghina kan.. 

Diri ini pun tak sempurna dan sampai bila-bila tidak akan sempurna..

No comments:

Post a Comment