Friday 15 February 2013

^ BERFIKIR SEKETIKA ^


BERFIKIR SEKETIKA 

Ketabahan yang aku lalui ini kerana ALLAH. Terlalu banyak benda yang terpaksa aku korbankan.. Hari ini aku telah menitiskan air mata ibuku.. kerana dia mahu aku terus tabah. 

Teringat nasihatnya.. hari ini aku diuji dengan pelbagai ujian.. mungkin esok ALLAH akan mengurniakan kemenangan berganda untukku.. Aku memohon ampun dan maaf kepada ibuku kerana aku telah membuatnya menangis. Ibu berkata mak menangis bukan kerana aku tak balik kampong.. mak redha akan tugas-tugas aku. Cuma mak sedih anak mak terus terusan diuji dengan pelbagai ujian.. kesorangan dan mak tiada di sisi aku.. 

Aku sambil menangis memujuk ibuku.. “mak jangan nagis lagi.. setitis airmata mak gugur ke bumi.. di haramkan syurga untuk ku nanti..” 

“mak tak marah kat hang.. mak tahu anak mak kuat.. dari dulu lagi anak mak tak henti-henti diduga.. tapi anak mak tetap tabah dan cekal..” 

“mak.. anak mak kuat sebab ALLAH. ALLAH lebih mengetahui semua ini.. semuanya pasti akan ada kebaikan.. “ 

Kekuatan dan ketabahan aku bukanlah sesuatu yang untuk dibanggakan.. setiap hari aku berharap aku mampu meneruskan sisa hidup ini menjadi sesuatu kebaikan kepada semua.. semoga satu hari nanti ALLAH mengurniakan kemenangan berganda untukku
seperti yang diberitahu oleh ibuku.. 

pernahkah kau berfikir seketika berada ditempatku ~

No comments:

Post a Comment